Projektový den v 7. B

23 května, 2022 11:01 am

Na pátek 20.5. měla třída 7. B naplánovaný projektový den s názvem Zdravý vztah k přírodě a k sobě samému. Cílem projektového dne bylo seznámit žáky nejen se zdravým životním stylem, ale také si připomenout, co nám dává příroda, jak o ni můžeme pečovat a jak se správně starat i o své zdraví. 

V úvodní hodině projektu jsme s žáky diskutovali o tom, jak se chovat k přírodě tak, abychom jí neubližovali. Většina žáků se velmi aktivně zapojovala a měla na toto téma mnoho zajímavých podnětů. V další části projektu jsme se bavili o tom, jak by se měly děti správně stravovat a jak by mohly také vypadat jejich svačiny do školy. Názorně jsme si ukázali zdravější varianty potravin, které žáci běžně znají. Součástí ukázek byly samozřejmě také ochutnávky a děti měly uhádnout podle chuti, o jaké jde potraviny. Místo klasických slaných brambůrek jsme ochutnali například čočkové nebo rýžové krekry, které žákům velmi chutnaly. Dále bylo k dispozici například sušené ovoce, čerstvé mango, bábovka z fazolí nebo jahodový cizrnový koláč. I když některé dobroty žáci neznali, kromě zázvoru měly všechny úspěch a je dosti možné, že si je někdy i sami místo nezdravých svačin zakoupí. Dle hodnocení a reakcí dětí byla ochutnávka nejlepší částí dne a prosily paní učitelku, jestli by jim fazolovou bábovku nemohla péct každý den.

Po ochutnávce jsme se přesunuli k dalšímu tématu, a to péči o náš chrup. Pozvali jsme si do školy paní zubařku, která žáky učila rozpoznávat zubní kaz a jeho vznik, ukazovala techniku správného čištění zubů a využívání mezizubních kartáčků. Žáci také diskutovali o tom, jak často a dlouho se mají čistit zuby, co jim prospívá a co naopak ne. Děti shlédly také různá videa a fotografie aby viděly, co se jim může stát při špatné zubní hygieně. Přednáška i diskuze o zdraví našich zubů byla pro žáky zajímavá a bylo vidět, že jim péče o zuby není lhostejná.

Poslední částí zdravého dne bylo společné cvičení v tělocvičně a názorná ukázka toho, jak má jakýkoliv pohyb vypadat a co má obsahovat. Hodina začala zahřátím a rozcvičením a následně si žáci vyzkoušeli formu intervalového tréninku ve dvojicích. Po tělocvičně byla rozmístěna stanoviště, kde žáky čekaly nejrůznější cviky na posílení celého těla. Cílem hodiny bylo naučit děti, že i cvičení může být zábava, když máte dobrého parťáka. 

Celkově den žáci hodnotili pozitivně, odnesli si mnoho nových a užitečných informací. Někteří se dozvěděli, že existují i oranžové a hnědé kontejnery, jiní zase zjistili, že i zdravé potraviny mohou být dobré. Budeme tedy doufat, že se žáci budou o své zdraví zajímat i do budoucna, nejen na projektových dnech.

Mgr. Veronika Lachowicz